Downpipe – co to jest?

0
147
Downpipe - co to jest?

Rura spustowa, czyli downpipe kieruje spaliny z obudowy turbiny pojazdu do układu wydechowego. Rura spustowa przykręcana jest bezpośrednio do obudowy turbiny. Odgrywa ona zasadniczą rolę w jak najefektywniejszym przenoszeniu spalin przez system.

Czym jest downpipe i do czego służy?

Przeciętny downpipe ma co najmniej jeden restrykcyjny katalizator. Świetnie oczyszczają one spaliny w trakcie ich wytwarzania. Jedynym problemem jest ich restrykcyjny aspekt. Powodują utratę mocy i prawdopodobnie jednym z powodów, dla których kupujesz samochód z wyższej półki, taki jak Mercedes, jest moc, która mu towarzyszy. Innym aspektem typowego układu wydechowego samochodu sportowego, który prawdopodobnie zauważysz, jest gięcie trzpieniowe. W tym miejscu do wygiętej rury wkładany jest stalowy pręt, dzięki czemu w miejscu zgięcia nie ma pęknięć. Załóżmy, że kupujesz wysokiej klasy pojazd, jak mercedes. Prawdopodobnie poważnie myślisz o testowaniu jego ograniczeń podczas jazdy. Jeśli to prawda, możesz rozważyć zakup zamiennika rury spustowej na rynku wtórnym. Standardowe układy wydechowe Mercedesa są już uważane za wysokiej jakości. Jeśli dokonałeś zakupu silnego samochodu możesz chcieć usunąć oryginalną rurę spustową dostarczoną z Twoim Mercedesem i zastąpić ją wersją z rynku wtórnego o większej średnicy. Możesz również usunąć katalizator lub innym sposobem jest zainstalowanie konwertera o wysokim przepływie.

Dlaczego downpipe może Ci się przydać?

Rura spustowa downpipe jest instalowana, ponieważ pozwala na bardziej efektywne działanie turbodoładowanego silnika. Rura spustowa kieruje gazy z dala od turbiny, tworząc więcej nieprzerwanej mocy. Kiedy wyjedziesz na prostą poczujesz niesamowitą różnicę. Rury spustowe dostępne na rynku wtórnym mają zwykle większe pojemności i są mniej restrykcyjne, niż opcja magazynowa. Ten wzrost średnicy pozwala na większą przestrzeń dla szybszego wirowania turbosprężarki. Zwiększona rotacja robi ogromną różnicę. Zmniejsza opóźnienie turbosprężarki i generuje więcej szpuli. Po dokonaniu tego przełączenia zmniejszasz ilość wlotu i temperaturę silnika. Spowoduje to wzrost mocy silnika, którego pragnąłeś. Niefabryczna rura spustowa znacznie zwiększa zadowolenie wielu właścicieli samochodów, którzy chcą w pełni docenić potencjał mocy pojazdu. Jedynym minusem całego procesu są koszty, które często mogą okazać się zbyt duże.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj